Τρίτη 16 Οκτωβρίου 2012

Θέμα Παπαδημητρίου: Εισήγηση της Ανθρώπινης Πολιτείας στη συνεδρίαση της 15ης Οκτωβρίου

ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Στις 25.1.1928 με Π.Δ ΄κηρύχθηκε απαλοτρίωση «υπέρ και δαπάνες».ιατρού Ι. Παπαδημητρίου ιδιωτικής δασικής έκτασης περίπου 100 στρεμμάτων στη θέση Αγ, Μαρίνα για ίδρυση σανατορίου φυματιόντων.
Από το 1930 λειτουργεί η ανώνυμος εταιρεία το Νοσοκομείο Παπαδημητρίου με την επωνυμία «Σανατόριο η Πεντέλη, Παπαδημητριου ΑΕ».
Με το β.δ(Δ.147)9.12.1961 ένταξης σε σχέδιο πόλης ευρύτερης περιοχής Μελισσιων η ανωτέρω έκταση παρουσιάζεται μόνο περικλειόμενη από ρυμοτομική πράσινη γραμμή.
Με από 4.11.1964β.δ(Δ177) τροποποιήθηκε το ρυμοτομικό Μελισσίων και ο χώρος χαρακτηρίσθηκε απλώς ως<<χώρος ανέγερσης νοσηλευτικών ιδρυμάτων>> χωρίς καθορισμό οικοδομικής γραμμής και όρων δόμησης.
Το 1977 το ΙΚΑ ΄νοίκιασε το κτίριο και το λειτούργησε ως πρώτο θεραπευτήριο ΙΚΑ
Αθηνών έως σήμερα.
Με το Γ.Π.Σ  του δήμου Μελισσίων κοινή απόφαση ΥΠΕΧΩΔΕ-Υπ. Γεωργίας 1989 η εν λόγω έκταση βρίσκεται στη πολεοδομική ενότητα 2 και προβλέπονται εκτός της περίθαλψης και του πρασίνου και χρήσεις πρόνοιας και αθλητισμού.
Το 1995 η ανώνυμη εταιρεία διεσπάσθη σε 5 νέες Α.Ε  που διαίρεσαν την έκταση των 110 στρεμ. σε 5 «άρτια και οικοδομήσιμα οικόπεδα».
Με έγγραφο του 2003 η διεύθυνση δασών και φυσικού περιβάλλοντος αναφέρει ότι ο περιβάλλων χώρος του νοσοκομείου αποτελεί δάσος Χαλεπίου Πεύκης εμβαδού περίπου 70 στρεμμάτων
Με την 209/28.11.2003 γνωμοδότηση το ΚΣΧΟΠ κρίνει την κατάτμηση μη επιτρεπτή
Με την 51859/1919/18.12.2003 αποφ. Γ.Γ ΥΠΕΧΩΔΕ επικυρώνεται η γνωμοδότηση του ΚΣΧΟΠ.
Με έγγραφο της 10.10.2005 η διεύθυνση δασών Αν. Αττικής χαρακτηρίζει την έκταση Πευκοσκεπή
Το σύντομο αυτό ιστορικό δείχνει την κατάσταση που δημιουργήθηκε μετά το 1995.Την τελευταία στιγμή και με συντονισμένες  ενέργειες του Δήμου που ήταν προϊόν ευρύτατων συγκλήσεων μέσα από τη λειτουργία διαπαραταξιακών επιτροπών εμπλουτισμένων με ειδικούς  απετράπη επί του πιεστήριου  η οικοπεδοποίηση 70000 τ.μ. Συγχρόνως δε μπήκαν και οι βάσεις  για την επεξεργασία νομοθετικής ρύθμισης που έπρεπε να απαντά σε δυο βασικά θέματα. Στη κατοχύρωση του δασικού χαρακτήρα για τα 75 περίπου στρέμματα και στην απρόσκοπτη λειτουργία του νοσοκομείου.
Το Π.Δ. 290/6.7.2007 απάντησε τότε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και αποτελεί μέχρι σήμερα  το καλύτερο και αποτελεσματικότερο οπλοστάσιο του Δήμου.
Αυτό δε καθίσταται εμφανές και από τις μεγάλες και ποικίλες προσπάθειες που καταβάλουν οι φερόμενοι ιδιοκτήτες για την ακύρωση του προεδρικού διατάγματος.


 ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΣΗΜΕΡΑ

Η τύχη της δασικής έκτασης των 75 περίπου στρεμμάτων και η λειτουργία του νοσοκομείου ΙΚΑ σε συνδυασμό με τον περιβάλλοντα χώρο του, των 20 περίπου στρεμμάτων, υπό τις σημερινές συνθήκες, είναι δύο παραπληρωματικά υποσύνολα ενός ευρύτερου συνόλου. Αυτό σημαίνει ότι το καθένα μπορεί να λειτουργήσει ανεξάρτητα από το άλλο, χωρίς να περιμένει τις εξελίξεις του και χωρίς να συνδυάζει καθ’ ολοκληρία τη πορεία του από το άλλο. Για κανένα από τα δύο υποσύνολα ο χρόνος δε μπορεί να περιμένει. Το πιο επικίνδυνο που προτείνεται και εξυπηρετεί τους φερόμενους ιδιοκτήτες και όσους συνειδητά ή ασυνείδητα έχουν αλλότριους σκοπούς είναι η λύση πακέτο.
Συγκεκριμένα να προχωρήσει χτες η πράξη αναλογισμού για καθορισμό τιμής μονάδος και απαλλοτρίωση της δασικής έκτασης υπέρ του Δήμου. Έχασε έναν και πλέον χρόνο η διοίκηση Γραφάκου και δύο χρόνια η διοίκηση Στεργίου. Το 2015 είναι κοντά! Ποιος κωλυσιεργεί τη διαδικασία; Αυτό περιμένουν και οι φερόμενοι ιδιοκτήτες, να παρέλθει η 8ετία από τη κήρυξη του χώρου ως κοινοχρήστου για να προσπαθήσουν να ρίξουν το προεδρικό διάταγμα.
Όσον αφορά το θέμα της κυριότητας του χώρου αυτό θα βρεθεί μέσα από τη νομική οδό όπου από τη πράξη αναλογισμού θα προκύψει δικαστική αναγνώριση δικαιούχων. Κάθε αμφισβήτηση  του Προεδρικού διατάγματος του 2007 με έγερση θέματος ιδιοκτησιακού στη παρούσα φάση μόνο τους φερόμενους ιδιοκτήτες εξυπηρετεί. Εάν κάποιος π.χ. Δήμος, Δημόσιο ή ιδιώτης διεκδικεί την έκταση μπορεί να προσφύγει με αγωγή στο κτηματολόγιο.
Όσον αφορά το θέμα του νοσοκομείου και του περιβάλλοντος χώρου πρέπει να το δούμε μόνο στα πλαίσια βελτιωτικής πρότασης σχετιζόμενης με ποσοστό δασικότητας του χώρου αναφορικά και μόνο με το οικοδομικό τετράγωνο 98Β και προφανώς χωρίς να επηρεάζει τη πορεία της απαλλοτρίωσης της κοινόχρηστης δασικής έκτασης.
Για το θέμα του νοσοκομείου δυστυχώς ο Δήμος τα τελευταία 2 χρόνια είναι απών παρότι γνωρίζει από πρώτο χέρι το θέμα. Στο παρελθόν δόθησαν μάχες στις οποίες ο συνδυασμός μας ήταν μπροστάρης. Το 2007 με συντονισμένες ενέργειες απετράπη τροποποίηση του υφυπουργού Παπαγεωργίου που προωθούσε την επανιδιωτικοποίηση του νοσοκομείου. Εμείς σα συνδυασμός είμαστε ανοιχτοί σε κάθε πρόταση διατήρησης του χώρου ως χώρου περίθαλψης δημόσιου χαρακτήρα. Ίσως ένα πρότυπό Αστικό Κέντρο Υγείας ή /και κέντρο αποκατάστασης ηλικιωμένων να είναι υπό τις σημερινές συνθήκες η καλύτερη λύση. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: