Μελίσσια, 3/8/2009
ΠΡΟΣ
1.Ε.Δ.Α Μεταφορών
Υπόψη Γενικού Γραμματέα κυρίου Δ. Πλατή
2.Υ.Μ.Ε
Υπόψη :Γρ. Υπουργού
Γρ. Γενικού Γραμματέα
Δ/νση Οδικής Ασφάλειας και Περιβάλλοντος
Δ/νση Οικονομικών Υπηρεσιών, Τμήμα Οικονομικής Διοίκησης
3. Υπ.Οι.Ο
Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού της Εφαρμογής των Ε.Π
Αρχή Πληρωμής
Θέμα: Κατασκευή ποδηλατοδρόμου σε διαφόρους οδούς του Δήμου Μελισσίων
Αξιότιμοι Κύριοι
Με βάση την απόφαση της 8/7/2009, το παραπάνω έργο εντάχθηκε στο μέτρο 4.1 «Εκσυγχρονισμός Ομίλου Ο.Α.Σ.Α και λοιπές δράσεις αστικής κινητικότητας», με επιλέξιμο προϋπολογισμό 2.795.310.
Τελικός δικαιούχος της πράξης είναι ο Δήμος Μελισσίων. Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της Πράξης έχει ως εξής: Ως ημερομηνία έναρξης υλοποίησης του φυσικού αντικειμένου ορίζεται η 01.07.2009.και λήξης υλοποίησης του φυσικού αντικειμένου η 31.12.2009. Ως ημερομηνία έναρξης πληρωμών καθορίζεται η 01.07.2009 και ως ημερομηνία λήξης πληρωμών η 31.12.2009
Η Πράξη συγχρηματοδοτείται από το ΕΤΠΑ κατά 75% (2.096.483€). Η εθνική συμμετοχή ανέρχεται σε 25%(698.827 €).Στην απόφαση ένταξης ορίζεται ρητά ότι «Προκειμένου το έργο να παραμείνει στο πρόγραμμα και να μην απενταχθεί θα πρέπει το ποσοστό ολοκλήρωσης του οικονομικού του αντικειμένου του μέχρι 31.12.2009 να είναι κατά κανόνα μεγαλύτερο από το 75% του προϋπολογισμού του.
Αξιότιμοι Κύριοι
Είναι ηλίου φαεινότερο ότι το έργο έως το Δεκέμβριο του 2009 δεν προλαβαίνει ούτε να ξεκινήσει. Αλλά και στην καλύτερη περίπτωση αν έχει ξεκινήσει ούτε 10% δεν θα έχει εκτελεστεί. Αναρωτιέται κανείς , Γιατί αυτή η επιλογή ένταξης στο Γ’ ΚΠΣ την τελευταία στιγμή; Μάλιστα μέχρι της 29/7/09 δεν υπήρχε και η έκδοση της σχετικής ΣΑΕ-063/3.Μήπως για να φανούν κάποιες απορροφήσεις? Ειλικρινά δεν θα είχε νόημα. Φρονούμε ότι προτεραιότητα σας δε είναι κάτι τέτοιο αλλά ότι επιθυμείτε το έργο να γίνει σωστά, να αποδώσει να είναι χρήσιμο.
Επιπλέον, η εκτέλεση του έργου δεν πρέπει να γίνει βιαστικά. Έργο για το έργο, απορρόφηση για την απορρόφηση. Θα ήταν μέγα λάθος. Ειδικά το συγκεκριμένο έργο, που πράγματι έχει πρωτοποριακά χαρακτηριστικά δεν πρέπει να «καεί» μέσα από την ασάφεια της χρηματοδότησης του, την προχειρότητα του σχεδιασμού του και τυχόν προβλημάτων που σίγουρα θα προκύψουν και έχουν σχέση ειδικά για τα Μελίσσια με τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και τους χώρους στάθμευσης κλπ.
Απαιτείται προσεκτικότερος επανασχεδιασμός μικρών μεν σημαντικότατων δε αλλαγών, όσον αφορά τη χάραξη της πορείας και την όσο το δυνατόν μικρότερη επίδραση στους χώρους στάθμευσης.
Με πολλή υπευθυνότητα ως Συνδυασμός, ως άτομα που θητεύουμε στην Δημόσια Διοίκηση και γνωρίζουμε το καθεστώς χρηματοδοτήσεων, ως πολίτες που θέλουμε η προώθηση των οικολογικών λύσεων να μην είναι ένα απλό πυροτέχνημα, αλλά να αποτελέσουν την αφετηρία για αλλαγή νοοτροπίας και τρόπου ζωής, σας ζητούμε την ύπαρξη μιας σταθερής, απρόσκοπτης και καθαρής χρηματοδότησης (που δεν υπάρχει στη σημερινή πρόταση), χωρίς άμεσους χρονικούς περιορισμούς. Ένα τέτοιο χρηματοδοτικό πλαίσιο θα δώσει την δυνατότητα για ορθολογικότερο σχεδιασμό και απρόσκοπτη εκτέλεση του έργου. Είναι προτιμότερο το έργο να αρχίσει 3-5 μήνες αργότερα, να είναι σίγουρο ότι θα τελειώσει και να γίνει σωστά παρά να υπάρξουν προβλήματα στη χρηματοδότηση του και στην εκτέλεση του με αβεβαιότητα για την ποιότητα του έργου και το χρόνο περάτωσης του.
Ο Δήμος Μελισσίων ίδιους πόρους δεν διαθέτει και να μπει σε περιπέτειες δεν αντέχει.
Πρόταση μας. Ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ το δυνατόν συντομότερο , με επαναξιολόγηση της μελέτης. Θα στηρίξουμε μια τέτοια απόφαση.
Σημείωση: Ειλικρινά δικαιούμαστε ως πολίτες αυτής της χώρας να θέσουμε ένα εύλογο κατά την άποψη μας ερώτημα στην ηγεσία του ΥΜΕ. Ένα τόσο σημαντικό έργο κατά την άποψη του, και κατά την άποψη μας αν θέλετε, που στην ουσία είναι ένα και όχι επτά συνδεδεμένα έργα, γιατί δεν φρόντισε να το δημοπρατήσει ενιαία με ίδιες προδιαγραφές μέσα από ένα πιο επιτελικό όργανο πχ Νομαρχία, Υπουργείο αλλά το «τεμαχίζει» ανά Δήμο με διαφορετικές μελέτες και προδιαγραφές?
Οι Δήμοι σε μια τέτοια περίπτωση αυτό που θα είχαν να κάνουν ήταν να υποδείξουν τη διαδρομή.
Ελπίζοντας να διαψευσθούν οι φόβοι μας, ότι όλη η διαδικασία που ακολουθήθηκε, δεν είναι σίγουρο ότι θα οδηγήσει στην εκτέλεση ενός ενιαίου και ομοιογενούς έργου, εμείς θα ευχηθούμε όταν ολοκληρωθεί από όλους τους Δήμους, να έχει ποιοτικά και αισθητικά χαρακτηριστικά που θα ικανοποιούν τους πολίτες, να είναι εύχρηστο από του ποδηλάτες και να συμβάλει, έστω και μερικώς, σε μια αλλαγή τρόπου ζωής.
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων
και είμαστε στη διάθεση σας για οποιαδήποτε πληροφορία.
Με εκτίμηση
Για το Συνδυασμό
Ο επικεφαλής
Δημοσθένης Παπακωσταντίνου
1 σχόλιο:
Και άλλες αναρτήσεις γιά τα Μελίσσια
http://kafeneio-gr.blogspot.com/2010/01/blog-post_8090.html
Δημοσίευση σχολίου